27 maj

Dålig uppdatering, jag vet. Kunde ha tagit med mig datan till mormor, men jag valde att inte göra det! Var där igår iallafall, blir alltid bortskämd, haha! Gjorde faktiskt två goda gärningar (om det nu stavas så) igår, först när jag skulle åka hem och gå ut med hunden hade en kille på 12-13 år ramlat med cykeln rätt ordentligt och hans fot var helt blåslagen plus att han hade ont i huvudet, en kvinna hade redan stannat och hjälpt till, men jag stannade också, sen åkte en polisbil precis förbi så dom stannade också där. Liiite för han skylla sig själv för att han inte hade hjälm på sig, men jag tyckte ändå lika synd om honom. Några minuter senare kom hans pappa iallafall, så jag fortsatte hemåt!

När jag hade kommit till mormor och gått upp till henne, bestämde jag mig för att gå ner igen till centrum för att köpa en tidning! Så påvägen ner för trappen ut till dörren hade 'handikappshissen' som jag kallar det för fastnat. Och precis nedanför stod en liten tant som var rätt ledsen för att den inte öppnades för hennes rullator var full med mat och hon visste inte vad hon skulle göra.

Jag: Vad behöver du hjälp med?
Tanten: Jag måste få upp rullatorn med all min mat i.
Jag: Men jag kan nog bära upp den för trappen...
Tanten: Nej, men gud! Inte ska du och din stackars rygg bära den!
Jag: Jodå, *tar tag i rullatorn & bär upp den för trappen*.
Tanten: Gud, så stark du är!
Jag: *skrattar*
Tanten: Tack så mycket, jag vet inte hur jag ska kunna tacka dig!
Jag: Verkligen ingenting!

Alltså ååh, hon blev såå glad. Och jag blev själv jätteglad efter att man bara kunde hjälpa till med en liten grej för att någon annan skulle bli glad. Hon var väldigt tacksam och det blev man väldigt glad för! =) Sen traska jag till Pressbyrån med förmodligen en mongomin för att jag var så glad och handlade två tidningar! Sen tillbaks, duschade, fick mat och kollade TV med mormor! Mysigt! =)

Idag vaknade jag upp vid sju hos mormor, tog moppen till skolan, hade matte, idrott, bild, lunch, SO & svenska, men vi fick sluta 45 min tidigare för våran lärare var sjuk, hon såg lite halvt döende ut, haha. Sen tog jag moppen till centrum för att möta upp Marre, vi skulle köpa födelsedagspresent till Becka som har poolparty imorgon! Men hon fyller år på tisdag! ;) Skriver mer om det sen iallafall. Sen åkte jag till M & Js lokal och var där en stund hos mamma och SEN åkte jag hem! Så nu sitter jag här och ska strax gå ut med vovven och sen blir det familjemys!
Har tyvärr inga bilder!

Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn:
Vill du komma ihåg dig själv?

Din mail:

Din blogg:

What's on your heart?

Trackback
RSS 2.0