idol 2011

Hej blabla. Är inte alls på humör , ska snart gå och lägga mig för jag är så förbaskat trött, orkar inte skriva ner allt. Men det var inte direkt värt det, okej lite roligt var det att stå där i typ fem timmar, haha. Eller mer kanske det var. Marres mamma hämtade mig å Becka vid Shell runt kvart i fem imorse, åkte dit, folk hade tältat så det var bara att ställa sig i den långa kön. Vi var ändå där vid en bra tidpunkt! Sen började massvis med folk att komma, tiden gick ganska snabbt, vi träffade också Marina, Eli & Lollo! Så vi stog allihop i kön.

Vi hade tur med vädret, jag hade ju på mig vinterjacka & allt, lite väl mycket blev det. Solen stekte rätt hett på alla människor och det blev väldigt varmt. Sen började dom prata på scenen som dom hade byggt utanför cirkus. Den nya programledaren Per började prata på och kamerateamet filmade, vi fick hålla på och tjoa, skrika och vifta med händerna typ 3120947 gånger så dom fick till det! Skitjobbigt. Ingen orkade ens röra på sig för det var så varmt.

Cecilia Forss gjorde en rolig parodi på Laila som vi, iallafall jag trodde i början var den riktiga Laila, vi blev skitglada, sen såg vi ju att det inte var hon, men det var sjukt kul iallafall, haha. Klockan tio började dom släppa in, men dom tog bara några i taget så vi kom väl in vid typ tolv? Då skulle alla (inte jag) fylla i lappar och sånt. Sen satte vi oss vid scenen och tog det lite lugnt och sen började någon tjej som jobbade där ropa upp en massa nummer och då var det dags för tjejerna att sjunga inför juryn. Det är ju då inte den riktiga juryn utan en annan första gången. Så oavsett om du är grym eller kass så kan du gå vidare, dom gör det bara för "Bra TV".

Nästan alla killar som kom ut hade gått vidare, däremot inga tjejer, och tyvärr inga av mina polare heller gick vidare, men det var inga sura miner för det! :) Sen drog jag och Becka hem till henne, mamma kom och hämtade mig, släppte av mig hemma och nu har jag precis duschat och ska lägga mig och vila lite, hehe. Jag och Becka sov två timmar inatt...yeey. Nu skrev jag ju allt ändå..






Scenen utanför





Fick en stämpel på handen eftersom att jag var "anhörig", typ..

Sen på vägen till centralen stod det en massa tjejer på plattan som skrek och klappade händerna. Det visade sig vara en stor klunga med Bieberfans som hade något event. Massor med plakat där det stod "Biebs to Sweden" och en massa annat. Alla stod ovanför och kollade, haha.


Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn:
Vill du komma ihåg dig själv?

Din mail:

Din blogg:

What's on your heart?

Trackback
RSS 2.0