yo

Hey y'all.

Nu har jag kommit hem från en rolig dag. Det var 95or, 96or, några damer och 94or, väldigt roligt! Vi har gjort en del gruppövningar, tränarna har pratat och såå. Sen delade dom in oss i grupper beroende på vilken position du spelar och hela grejen hade med mat å göra! Alla skulle ge en hundring till tränarna och tillsammans blev det 5000 kronor! Inte lite inte. Sen indelade i grupper och vi (kanter) hade uppgiften 'HUR'! Vi skulle fundera på hur maten skulle tillagas och vad som behövdes mm, och vi skulle alltså åka och handla allt tillbehör! Tur att vi hade mopparna, haha annars hade vi fått gå eller något, så jag, Julia & Hanna drog till stora Coop i Stuvsta!

Handlade tillbehör för typ 600 kronor och sen åkte vi tillbaka! Pratade lite till och sen skulle alla gå till Trehörningen där vi skulle äta och umgås! Vi var då 8 stycken som hade moppar och så parkerade vi dom på en gräsplätt bredvid stigen ner till där vi skulle vara. Jag tog med engångsgrillarna på moppen så vi började fixa å så tills alla andra skulle komma.

Typ fem minuter efter att vi har börjat fixa kommer en tant ner till oss och frågar om det är vi som äger mopparna. "Jaaa" svarar vi, då blir hon tjurig och säger "Ni måste flytta på dom, för dom får inte stå där". Vi började tjafsa lite och fråga, men till slut gick vi upp och flyttade på alla iallafall. Det var ett bostadsområde så vi visste inte riktigt vart vi skulle parkera dom, så jag ställer min bakom en bil, då säger hon att jag inte får stå där. Vafan tänkte jag. Hon ba "Du får ställa dig framför bilen" , vad spelar det för roll?! Det är en parkeringsplats, jag får stå vart jag vill. Men jag gav med mig och skulle flytta moppen men då kom det andra bilar som skulle köra förbi så jag blev tvungen att vänta lite, då blir hon skitgnällig och skriker "Men flytta då", haha då blir jag förbannad och skriker tillbaka "MEN DET KOMMER JU BILAR SER DU VÄL". Då blev hon tyst och sen flyttade jag moppen och alla andra ställde sig också där. Gnällkärring.

Precis då kom alla andra och hörde vårat tjafs, haha, vi stod bara å skrattade för hon var så överdriven. Hon kunde inte be snällt precis, men hon tyckte att vi kunde köra ner mopparna nerför stigen men det stod på en stor skylt att det var förbjudet, men då tyckte hon iallafall att vi skulle göra det, men till slut sket vi i henne och gick ner och började grilla hamburgare! Jättemysigt, fast lite kallt var det! Sen blev det marängsviss till efterrätt som den andra gruppen hade fixat, det var skitgott!

Sen blev det lite underhållning av varje grupp fast vi trodde att vi skulle vara kvar i skolan så vi gjorde aldrig våran, men det blev lite charader och frågesport om en massa random saker, haha! Nu har jag skrivit väääldigt mycket, tog moppen hem sen och nu har jag varit hemma ett tag. Kollar lite tv och chattar med min älskling!

Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn:
Vill du komma ihåg dig själv?

Din mail:

Din blogg:

What's on your heart?

Trackback
RSS 2.0